Den ruské techniky 2018
29.7. 2018 | UAZ

Dne 24.5.2018 se v Hradci Králové na dopravním polygonu s-drive konala výjimečná událost s názvem „Den ruské techniky 2018“. Šlo o jedinečnou akci zaměřenou na statickou i dynamickou prezentaci osobních i terénních automobilů Ruské federace. Za celou akcí stojí importér automobilů značky UAZ, LADA a GAZ, společnost AMC plant, s.r.o..

Na místě bylo možné vidět vozidla značky UAZ, LADA a GAZ. Pro návštěvníky i média byla připravena dynamická prezentace vozidel s odborným výkladem. Účastníci se tak stručnou formou mohli dozvědět o výhodách a přednostech terénních vozidel importovaných z Ruska. Všechny vozy byly k dispozici k nahlédnutí a většina automobilů připravena pro testovací jízdy.

UAZ

Největší zájem byl o automobily značky UAZ. Modelové řadě dominovala vlajková loď značky - model UAZ 3163 Patriot v nejvyšším výbavovém stupni Style. Tradiční ruské železo na kolech UAZ 3151 Hunter přilákal díky svému provedení také milovníky tradičních vojenských vozidel. Celoevropsky nejpopulárnější automobil UAZ Classic, přezdívaný též „Buchanka“, byl prezentován ve dvou verzích. Šlo o minibus UAZ 2206 Cross-country a UAZ 3909 Combi. Dále se veřejnost mohla seznámit s modelem UAZ 2363 Pickup, odvozenou variantou od vlajkového modelu UAZ 3163 Patriot. Novinkou letošního roku je terénní nákladní automobil UAZ 236020 Profi Singlecab a UAZ 236324 Profi Doublecab. Obě prezentované varianty byly vybaveny pohonem 4x4.

Automobily značky UAZ se těší celoevropské popularitě, přičemž nejsilnějšími trhy jsou Německo, Belgie a Itálie. Novinka letošního roku UAZ Profi je nejpopulárnější v sousedním Polsku. Automobily s vojenskou tradicí UAZ se prodávají také ve Skandinávii, v Maďarsku, Holandsku, Bulharsku, na Slovensku, Islandu a v dalších státech Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru.

Vozidla UAZ homologovaná podle evropských norem jsou exportována také do Japonska, kde bez zásadních úprav smějí na tamní silnice.

LADA

Populární automobil z továrny ruského AvtoVAZu se u nás těší velké oblibě. Tradiční třídveřové a pětidveřové modely LADA 4x4 jsou do České republiky importovány z několika zdrojů. Společnost AMC plant, s.r.o. však nabízí také speciální modely.

Jde například o model LADA Logo 2329. Populární karosovaný pick-up s přídavnou redukční převodovkou vychází z pětidveřového modelu a má užitečné zatížení až 500 kg. Na trhu nemá přímého konkurenta, a to díky jeho jednoduchému konstrukčnímu řešení.

Atraktivním modelem pro všechny milovníky terénních vozidel je model Bronto 212140. Na místě bylo možné vidět verzi Classic/HardCross, která vyniká hliníkovými nárazníky a gumovým rozšířením lemů karoserie. Nový výbavový stupeň LUXE/Image, který byl na akci také vystavován, má plastové nárazníky a plastové rozšíření lemů blatníků, přičemž vpředu najdete mlhová světla.

Zásadními přednostmi obou vozidel jsou v továrně dodávané terénní pneumatiky a litá kola, zesílený podvozek, sada pro zvýšení světlé výšky a samosvorné diferenciály v obou nápravách. V interiéru čekají na cestující přední vyhřívaná sedadla, elektricky ovládaná okna a elektricky ovládaná zpětná zrcátka s vyhříváním. Tepelný komfort zajistí výkonné topení a manuální klimatizace.

Díky malým nájezdovým úhlům, vysoké světlé výšce a terénní výbavě dodávané už ve standardu je Bronto 212140 čím dál více populárním automobilem po celé Evropě. Nejsilnějšími trhy jsou Česká republika a Německo.

K vidění byly také automobily značky Chevrolet Niva, které využívají motor a podvozek klasické LADY 4x4. Tyto vozy vznikají díky kooperaci AvtoVAZu a automobilky General Motors.

GAZ

Segment dodávkových automobilů do terénu naplňuje značka GAZ. V rámci akce bylo možné vidět nejnovější modely skupiny GAZ. Vozidla GAZ GAZelle a GAZ Sobol s benzínovým motorem EvoTech s objemem 2,7 litru nabídnou vysokou terénní průchodnost. Díky pohonu 4x4 s přídavnou redukční převodovkou nemají v rámci svého segmentu přímou a cenově adekvátní konkurenci.

K vidění byla také silniční dodávka na rámovém základu GAZ GAZelle NEXZ 4x2 v provedení L3H3. Tento model může být továrně vybaven zadní uzávěrkou diferenciálu, čímž se zvýší průchodnost mimo silnice. GAZ GAZelle NEXT má přední nápravu s nezávislým zavěšením a vzhledem k rámové konstrukci vysokou odolnost na špatných cestách.

Speciály

Trhákem akce byly dva speciální terénní přepravníky národní kategorie Z. Jde o vozidla vybavená nízkotlakými pneumatikami Avtoros. Díky nim jsou schopna tato vozidla dokonce plavat. Další výhodou je možný přejezd přes vegetaci nebo lidské tělo bez poškození rostlin nebo zranění osoby.

Dvounápravová LADA Niva Extreme Cross vychází z tradiční Lady 4x4. Karoserie je posazena na armádním rámu UAZ. Nápravy jsou s reduktory přímo v kolech. Pod kapotou pracuje benzínový čtyřválec 1,7 litru s výkonem 61 kW. Vozidlo je homologované pro provoz na silnicích. Oficiálně nesmí pouze na dálnici, kvůli konstrukční rychlosti nižší než 80 km/h. Na přání lze vozidlo dodat s jakoukoli karoserií na bázi Lady 4x4.

Petrovich 6x6 je ruský terénní přepravník upravený podle přepisů Evropské unie. Vozidlo je homologováno pro provoz na pozemních komunikacích. Výjimku tvoří dálnice. Za řidičem pracuje naftový motor Iveco F1 s objemem 2,3 litru. Pohonná jednotka je spojena se šestirychlostní manuální převodovkou. Díky integrovanému kompresoru je možné regulovat tlak v pneumatikách přímo z místa řidiče. Vůz lze řídit i se řidičským oprávněním skupiny B do pěti míst k sezení a s řidičským oprávněním skupiny C do devíti míst k sezení.